Logo nedir? Lafız medlulı olarak töz muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük medlulının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan kişi yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı epey önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çalışmasını yapacak kişi yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler midein daha çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde etkinlik gösteren meseleletmelerin ekseri logoları bölümü temsil eder. Ancak çabucak zait bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dönem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasarım” çalışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zahirte tanılamanmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, olabilir olduğunca az adetda renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve kısım tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya büyük ziyan verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine şayan olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini kesinlikle tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliıdizi icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dönem üstelik sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma midein logo tasarlanacağı dönem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dönem simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu bilgi çok önemlidir.