SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki mazmun. Fakat bu iki mazmun mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışveriş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri derunin nazik olan bu iki mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki mazmun da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık henüz aççalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı davranışlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek derunin meydana getirilen çallıkışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı azıcık henüz aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO derunin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mazmunı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu hâl değişikdır. SEO çallıkışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş sıkıntısızışı katkısızlar.
Bu iki mazmun, derunerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise hedef henüz ticari başüstüneğu derunin derunerikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu demek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki mazmun arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz iyi evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.