SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri bağırsakin ciddi olan bu dü mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha hevesliçalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı fiillemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Başkaca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak bağırsakin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı bir zaman daha hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO bağırsakin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir öbür önemli ayrım da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çtuzakışmaları daha tabii uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir trafik temizışı sağlamlar.
Bu dü mefhum, bağırsakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişangâh daha ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu eyitmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha düzgün ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.